Slempropp och tygblöjor

Jag tror att den där slemproppen släppte för två dagar sedan, det börjar alltså närma sig nu. Jag har börjat fundera på om jag ska föda i Östersund istället för Sundsvall. Har hört att de har bättre rykte där i Östersund och jag tyckte hon verkade trevligare hon som jag fick prata med när jag ringde dit. Jag tror jag ska ta och ringa dit idag igen. För när jag frågade om jag fick föda i badkaret där så sa hon att helst ska man ju kliva upp, och hon hade inte varit med vid någon vattenfödsel. Men helst är väll bara vad de föredrar, det lät ju inte som i Sundsvall att ingen kommer att bistå mig om jag vill föda i badkaret. Vi får se.

Igår fick jag hem tygblöjor, har fått ärva dem från en släkting, de är sedan mina kusiner var små. Nu behöver jag bara ordna några blöjbyxor. Men jag har inte bestämt mig om jag ska köpa färdiga eller be någon jag känner göra några stycken åt mig om jag köper materialet. Tiden går ju så snabbt nu, så det är nog lika bra att försöka köpa några stycken, så jag slipper stå utan blöjbyxor när de förhoppningsvis behövs om några veckor. =)

About Anna

I LIVE, everyday of my life!
This entry was posted in Ekologiskt, Tygblöjor. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

