Små små kläder

För någon dag sedan så var sambon delaktig i bebisens kläder för första gången, jag sa till honom att vi skulle välja kläderna som ska tvättas upp och packas i väskan som vi ska ta med till förlossningen. Han verkade tycka att det var roligt och tyckte att de flesta kläderna verkade bra, vi har nog med oss dubbelt så mycket jämfört med vad det står på bb-packningslistor att man bör ha, haha! Det är så roligt med dessa små små kläder som är så otroligt söta. Jag längtar tills vi får se dem användas, det känns fortfarande helt overkligt, jag kan inte tro att det är sant att jag snart ska föda vårt barn och att hen sedan ska leva med oss hela livet, eller så länge livet vill.

Jag försöker förbereda mig inför förlossningen, försöker få positiva bilder av att allt går bra och när jag pratade med östersunds förlossning så lät det faktiskt inte som en omöjlighet att få föda i badet, barnmorskan som jag talade med sa att man helst skulle kliva upp, det blir ju lite svårt för dem att jobba i badet. Men jag vill ju helst att jag eller sambon ska ta emot vårat barn så det enda jag vill ha barnmorskorna där för är ju som stöd, för att de ska kunna förklara vart vi är i förlossningen och för att lyssna på hjärtljuden då och då med trätratt så att vi får veta att allting är okej med lillbönan.

Imorse fick jag lite energi från ovan så jag möblerade om i sovrummet och nu är det så fint där. Jag funderar på hur jag ska fästa en platta mot sängen som gör så att det blir en liten halvvägg så att inte bebis ramlar ur sängen när hen sover med oss. För samsova det är något som jag vill, och förhoppningsvis så gillar vår bebis också närhet och att ha maten nära till hands så att säga, haha! =)

Nu ska jag lägga mig och läsa lite i boken Föda utan rädsla, jag tror det kommer ta mig en halv graviditet att plöja igenom den boken, det är tur att det inte är någon på väntelistan så att jag kan boka om den hela tiden, haha. Snart kommer jag väll förhoppningsvis till kapitlet om vad stödpersonen kan hjälpa till med, och det kapitlet vill jag att sambon och eventuellt mamma om jag nu väljer att ta med henne, ska läsa. =)

Idag skickade jag iväg ett mail till en doula, för även om jag kanske inte kommer känna att det är värt att anställa henne, eftersom att jag hellre sparar mina sparade pengar, men det beror ju på hur mycket hon kostar, men jag vill ändå gärna prata lite med henne innan för jag behöver det och jag tror det kan vara givande att prova på ett sånt där första samtal som är gratis, för både min och sambons del!

About Anna

I LIVE, everyday of my life!
This entry was posted in Uppfostran, Vattenfödsel. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

