Läkande massage, pennor istället för nålar och underbar smärtlindring!

Jag har varit på massage och fick även några tryck i örat, vet inte om de kallas akupunktur eller zonterapi, men hon använde en penna istället för nålar, eftersom att jag inte gillar nålar, två gånger kändes det dock som nålar i alla fall, haha!

Efter massagen hade jag gärna lagt mig i bilen och sovit, men eftersom att jag hade fem mil hem tänkte jag att de var lika bra att åka direkt, var in på affären och kände att jag kunde röra på mig, tog mig upp ur sätet på bilen och sedan åkte jag hem. När jag kom hem sa jag till sambon; “Älskling ikväll skulle jag kunna dansa med mina höfter”, var på toa, tog en flaska vatten och gick och la mig för att vila, sen köpte sambon hem mat så vi åt lite och jag la mig för att vila direkt efteråt, de var skrapning av vintervägen här utanför så det tog ett litet tag innan jag somnade, men sov i alla fall i fyra timmar innan jag vaknade, var på toa, kissade, borsta tänderna, hämtade mer vatten och sedan låg jag i sängen en timme, försökte hitta en bekväm ställning med hjälp av en stor cylinderformad kudde och tre vanliga kuddar och sambon som ska upp och jobba snart bad mig försöka ligga still.

Då vart jag lite irriterad och klev därför upp, har suttit och hängt tvätt och legat här framför datorn nu i någon timme, vill sitta som en ostkrok för det känns bäst för min ömmande rygg. Jag har aldrig tidigare i mitt liv fått sån här massage, men har pratat om det i flera veckor och det är verkligen helt underbart att ha gjort det, det kan nog bli så att jag åker dit igen under de kommande veckorna, men då vill jag ha skjuts dit, så jag slipper köra själv hem. =)

När jag frågade massören om hon hade någon värmande olja eller liknande som jag kunde köpa fick jag ett liniment, eller en lotion som först blir varm och sedan kall, som var ekologisk och helt ofarlig för mig som gravid att använda. Jag provade den när jag la mig för att vila när jag kom hem på framsidan av bäckenet och det kändes helt underbart, funderar på om jag ska prova smörja in den på ryggen också, där jag fått massage, men tänker att det smärtan kanske är bra för kroppen, för jag vill inte bli så spänd som jag varit innan igen!

Jag var ju till apoteket, kronans droghandel, för 19veckor sedan och ville ha tag på liniment men de hade bara två sorter att erbjuda, en som jag inte fick använda som gravid, och en som de inte vågade råda mig att använda. Sen dess har jag inte tänkt att de alternativa, ekologiska företagen skulle kunna ha något mildare som är ofarligt under graviditeten, men nu är jag lycklig, 150 spänn är det redan värt trots att jag bara använt det en gång, haha!

Nu ska jag göra något att äta tyst för att inte väcka sambon, han har ju nyss fått jobb så jag förstår ju och respekterar att han vill sova nu, även fast jag helst bara skulle vilja väcka honom och be honom hålla sina värmande händer på min rygg och mjukt och försiktigt massera, men det får bli imorgon kväll, eller när han kommer hem på lunchen istället, hehe!

About Anna

I LIVE, everyday of my life!
This entry was posted in Ekologiskt, Inhandlat, Inkomst, Kroppen förändras. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

